Масленки-гъбки
Рейтинг: Сложност: Изпробвана: 15 Любима на 351 готвача |
Снимката е добавена от Meri_Popins
Необходими продукти
- • 2 бр. яйца
- • 1 ч.ч. захар
- • 1 ч.ч. свинска мас
- • 2 ванилии
- • брашно, колкото поеме
- • 1 ч.ч. кафе еспресо на прах или какао
Начин на приготвяне
В купа прибавяме малко брашно, захарта, яйцата и разтопената мас. Объркваме добре до получаването на меко тесто. От добре омесеното тесто с ръце оформяме малки топчета. Всяко топче притискаме в средата с лимонадена бутилка, чието гърло потапяме в кафето. Получените гъбки печем в предварително загрята фурна на 220 С.
Рецептата е добавена от desi_paci на 3 Февруари 2011 г.
Рецептата е участвала в конкурс Рецепта на месец Февруари '11 [Десерти] |
Още рецепти за:
Свързани статии:
Подобни рецепти
Коментари
Трябва да сте влезли с акаунта си за да може да пишете коментари, добавяте рецепти и снимки и организирате рецептите, които харесвате в Любими.
Регистрирай се сега!
или
Регистрирай се сега!
или
(не изисква регистрация)
# 49 cuckoo | Тази рецепта е подобна Канелени гъбки, но брашно+ нишесте е 500 г на 250 г масло. Може би това е сполучлива пропорция. | 15 Ное 2022 |
# 48 Meri_Popins [Изпробвал рецептата] | Сега ще ги правя втори път, впечатлих новия секси съсед и гостите, много са яки пе не се точи блата защото нямам точилка в новия апартамент и само късам [Изпробвана] | 17 Юни 2021 |
# 47 Rummie | На мен масленките ми се получиха сухи. Явно 600гр. Брашно са много на чаша Мас. В други рецепти, които намерих, пропорциите бяха чаша Мас на две чаши брашно. Начинаещи, които са решили да изпробват рецептата е хубаво да го имат предвид. | 16 Дек 2020 |
снимки от Meri_Popins [Изпробвал рецептата] |
Направих и меденки така |
31 Май 2020 |
# 46 Slavina [Изпробвал рецептата] | Получават се много добре. За да не ми се разливат при печенето масленките ги слагам с тавата в хладилник за 15-20 мин. и след това веднага в загрята фурна. [Изпробвана] | 14 Дек 2017 |
# 45 paparak76 [Изпробвал рецептата] | Очаровани сме цялото семейство [Изпробвана] | 30 Яну 2017 |
# 44 kaloqnan [Изпробвал рецептата] | Благодаря ти за тази страхотна рецепта! [Изпробвана] | 23 Май 2016 |
# 43 elit093 [Изпробвал рецептата] | Страхотни на вкус. Вместо ванилия добавих портокалова кора и смлени орехи. [Изпробвана] | 31 Яну 2016 |
снимки от elit093 [Изпробвал рецептата] |
31 Яну 2016 | |
# 42 neli_asneli [Изпробвал рецептата] | чудесни са [Изпробвана] | 13 Фев 2015 |
снимки от handmim [Изпробвал рецептата] |
11 Яну 2015 | |
# 41 handmim [Изпробвал рецептата] | Изпробвах рецептата. Резултата е страхотен. Качвам снимка. [Изпробвана] | 11 Яну 2015 |
снимки от jardin [Изпробвал рецептата] |
19 Окт 2014 | |
# 40 jardin [Изпробвал рецептата] | Станаха много лесно и са доста приятни [Изпробвана] | 19 Окт 2014 |
# 39 cveti.1974 [Изпробвал рецептата] | Направих тези масленки. Станаха много бързо и са страхотни на вкус. [Изпробвана] | 2 Фев 2014 |
# 38 xevi | nelinka_pepi, никой не е казал, че рецептата е грешна, задаването на въпрос по никакъв начин не е критика. В крайна сметка слагайки рецепта я споделяш с много хора, нормално е понякога да има неясноти и въпроси, ненормалното е някой да се обижда от това. За чаените чаши - ако не е зададен обем се смята, че се работи със стандартната българска чаена чаша, която е 200 мл. | 8 Сеп 2013 |
# 37 nelinka_pepi [Изпробвал рецептата] | Съгласна съм че е добре да се конкретизират тези неща, но ето че пак казвате, че и с чаши пак не е точно, защото има различни видове чаени чаши, пък после казвате, че няма значение от чашите щом е дописала 600гр. Аз също се извинявам за постовете ми, но когато правя някаква рецепта, първо чета коментарите. На тази рецепта половината коментари са за въпросното брашно. Алиана, аз не съм качила рецепти защото нямам такива "подбуди" и не искам да го правя, за да се намери някоя личност, която да ми обяснява колко ми е грешна рецептата... | 7 Сеп 2013 |
# 36 CVETETO3101 | Съгласна съм напълно с Aliana! Не става въпрос нито за опитни, нито за начинаещи кулинари. А още по-малко за това да си купуваме книжки. У дома имам куп книги и годишни поредици от списания, но влизането ми в сайта е удоволствието да прочетеш как някой е успял в нещо или какви трудности е срещнал. Това "на око" или "по усет" никак не ме устройва. Това е неуважение към потребителите на сайта. Да не кажа, че така често има плачевни резултати, разочарование от иначе хубави рецепти и похабяване на продукти с директория коша за боклук. Взимам отношение, за да се избегнат в бъдеще подобни разисквания. В сладкарството е различно от това да забъркаш някаква дори импровизирана манджа. Тук мерките се от голямо значение. Дори и посочени мерки в чаши ме затрудняват, ако не е посочен обема им. Едно е да мериш в американски стандарт чаши, друго в руски стакани (а там те са два вида), трето в български чаши (колкото вида като дизайн чаши, толкова и обеми). За това най-рационално и коректно е да се посочва в грамове, литри и милилитри. Изключение обикновено се прави за супените и чаени лъжички. И щом сме тук, значи имаме нужда от този хубав сайт, а който му се четат само книжки... да си ги чете сам. Извинявайте за тона, ама каквото повикало, такова се и обадило... Въпросът е принципен! И браво на desi_paci, която се е сетила за тези хубави сладки. Надявам се в следващите й рецепти да е малко по-конкретна. То няма значение с каква чаша мериш, щом си посочила около 600 г. | 7 Сеп 2013 |
# 35 KalinaMar [Изпробвал рецептата] | Току що извадих от фурната. Получиха се страхотни. Благодаря за рецептата [Изпробвана] | 7 Сеп 2013 |
# 34 Aliana | Авторката е дала количество и това прекратява всякакви дискусии относно количествата на продуктите в ТАЗИ рецепта. Относно коментарите ти - пак ти повтарям, че казвайки на потребителите да се откажат да ползват рецепти от сайта и да си купуват готова стока, проявяваш нечувана наглост. В този сайт влизат от много умели до начинаещи готвещи, и рецептите трябва да са полезни за ВСИЧКИ. Ти не си качила нито една рецепта, така че е напразно да ти обяснявам подбудите за публикуване и хубавото чувство, когато си полезен на останалите. А даже и да качиш 2000 рецепти, пак нямаш правото да се държиш по този начин и да гониш потребители от сайта (дори и невинно да го наричаш "насочване" към магазините). | 7 Сеп 2013 |
# 33 nelinka_pepi [Изпробвал рецептата] | Aliana, хич не ме интересува дали ти се струва неуважителен. Скъсахте се да давате обяснения как авторката е трябвало да го напише, че даже стигнахте до големите пекарни, където всичко било с точност. Значи точно правилно съм ви насочила към магазините ( все пак големите пекарни за тях работят ). Това "определено количество" може да лавира, защото яйцата може да не са ти същата големина, както и чашата с мас, следователно като нямате и усет към тестото - файда никаква от мерки Защо ли човек ви пише рецептите си не знам... Все трябва да давате наклон на някой... | 6 Сеп 2013 |
# 32 Aliana | granci, коментарът ти е не на място. Интернет-сайтовете с рецепти СА модерните книжки с рецепти. Затова гледаме тук. Не си ти човекът, който определя кой къде да търси рецепти, дали да гледа тук или другаде! Авторката сега е дала ориентировъчно количество брашно - 600 г. Това вече е нещо, с което може да се работи, благодаря. nelinka_pepi, твоят коментар е също толкова неуважителен! И да се чудиш, и да не се чудиш, факт е, че едно определено количество продукт влиза в рецептата и точно него искахме да знаем ние потребителите. Да ни казваш тук, че щом нямаме усет за тестото, сме едва ли не некадърни да печем сладки, и трябва да се задоволим с купешка стока, е малко обидно. Гюлчан, пробвай с гий (пречистено масло). Тук при мен в турските магазини има най-невероятните, сипкави, нежно топящи се маслени печива, които някога съм пробвала! И те гарантирано НЕ СА със свинска мас | 6 Сеп 2013 |
# 31 nelinka_pepi [Изпробвал рецептата] | Станаха разкошни наистина! Чудя се как на едни се получава, пък на други им е трудно да уцелят количеството брашно... В магазина има готови и са с точното количество! Добър апетит! [Изпробвана] | 6 Сеп 2013 |
# 30 gulcan | не може ли с др. масло искам да я пробвам | 9 Фев 2013 |
# 29 summer_moon1988 [Изпробвал рецептата] | Станаха супер! [Изпробвана] | 24 Дек 2012 |
# 28 desi_paci [Автор на рецептата] | Фурната загрявам на 220градуса, а брашното е 600грама, въпреки, че зависи с каква чаша ще си премерите маста. | 11 Юни 2012 |
# 27 granci | Рецептата е супер. Мога само да добавя, че брашното наистина е колкото поеме и захарта е кристална. За тези които не могат да работят без мерки съжалявам но в някои рецепти наистина се усеща кога е точната доза и за това да си гледат от книжките с грамажите. | 13 Апр 2012 |
# 26 Aliana | Критиката ми в никакъв случай не е в подхода на администраторите, а в отношението на авторите. Дори в един блог бях чела цял пледоар в защита на неточните количества брашно - какви били разликите, какво било усещането при месенето и това било единственото, което гарантирало успеха на месенето. Пълни глупости. Има огромни заводи за печива, торти, берлинери, дори всяка пекарница тук работи с машини и теглилки. И пак излизат разкошни хлябове, понички, кроасани и т.н. Без да ги е пипнала човешка ръка и с мерки, точни до грам! | 26 Мар 2012 |
# 25 xevi | Пекат се на силно загрята от всички страни фурна Докато чакаш може да пробваш някои други масленки или сладки - има и много със зададени точни количества - например Портокалови бисквити. Рали, и аз когато правя рецепти съм така, хващам чашата и меря, въпреки че иначе все на около карам, знаеш, че за точни количества много настояваме (и в правилата и при преглеждане на рецепти), но брашното в тестата е единственото, което "минава метър" в това отношение. | 26 Мар 2012 |
# 24 Aliana | Неви, трудно е, когато човек си готви в къщи без намерение да публикува рецептата. Тогава и аз не бих могла да кажа точни количества. Но като знам, че ще публикувам рецепта, подхождам по съответния начин. Не че се стремя да ползвам точно определен грамаж брашно, просто тегля буркана с брашното преди и след добавянето. Разликата е влязла в тестото. Нея я закръглям и пиша "Около". Ако са били 437 г, пиша 450. Не е кой знае каква работа, но улеснява хората. | 26 Мар 2012 |
# 23 billytooo | Когато някой, който ги е правил сподели за количеството брашно, ще ги пробвам пак... Затова да попитам за фурната, аз моята я загрях на 250, още когато почнах да правя тестото... беше загрято на горна и долна топлина... Та въпроса ми е, само на горно печене ли се пекат? | 26 Мар 2012 |
# 22 xevi | billytooo, лепкаво не трябва да е тестото, явно е било твърде меко - все пак трябва да може да се оформят топчета, които после да се оформят на гъбки. Рали, знам че е досадно когато няма поне ориентировъчни количества, но знам, че и понякога е трудно да се зададат. Коментарите са за въпроси към рецептите - ако се чудите нещо, най-добре да се зададе въпрос преди приготвяне. | 26 Мар 2012 |
# 21 billytooo | Ами тестото, което сметнах, че е достатъчно меко, беше твърде лепкаво... Затова и не съм ги оформяла с бутилката... само излишни нерви щеше да ми е... Изобщо ме няма в месенето и тестените изделия, затова нямам усет... И си нямах на идея колко трябва да поеме... сложих му 2ч. ч брашно... И аз ги правих с обикновенна захар, и да попитам трябва ли да се разтвори, стопи... защото сега видях на това, което беше станало с моите, че си е останала на кристалчета... | 26 Мар 2012 |
# 20 Aliana | И аз като billytooo намирам такива обяснения мъгляви, макар че не съм толкова начинаеща в кулинарията. Нищо не пречи да се напише например ОКОЛО 500 г и да се добави, че трябва да е меко тестото. Аз никога не почвам такива рецепти. | 26 Мар 2012 |
# 19 xevi | billytooo, ако си успяла да го оформиш с бутилката най-вероятно тестото е било достатъчно стегнато. Причина да се разлеят при изпичането може да е било, че фурната не е била достатъчно загрята и вместо да се запекат веднага маслената част от тестото се е стопила. | 26 Мар 2012 |
# 18 billytooo | Приблизително, колко трябва да е това "брашно, колкото поеме"... Аз съм начинаеща в кулинарията, и изобщо не ми говори, колко трябва да е меко, мекото тесто за масленки... Преди минути ги сложих да се пекат, и сега погледанах са се "разтопили", "слегнали", станало е просто една питка... | 26 Мар 2012 |
# 17 desi_paci [Автор на рецептата] | Винаги ги права с обикновена а не с пудра захар. | 10 Фев 2012 |
снимки от marieta_gv |
6 Фев 2012 | |
# 16 sladki64e [Изпробвал рецептата] | Доколкото си спомням, използвах пудра захар. Мисля, че и с кристална захар ще станат. | 5 Фев 2012 |
# 15 marieta_gv | Извинете, но с пудра захар ли се правят или с кристална? Рецептите за масленки, които съм срещала до сега винаги са били с пудра захар. | 4 Фев 2012 |
# 14 sladki64e [Изпробвал рецептата] | Благодаря ви за хубавите думи! | 1 Окт 2011 |
# 13 desislava_pm | sladki64e-перфектни са! И аз не мога да им се нарадвам.. Браво! | 28 Сеп 2011 |
# 12 einjal | напьлниха ми очите сьс сьлзиот радост, по красива нещо не бях виждала - разкошни са тези малки сладки таралежчета | 27 Сеп 2011 |
снимки от mis_val |
25 Сеп 2011 | |
# 11 neli1100 | sladki64e, много хубави таралежчета! | 20 Авг 2011 |
снимки от sladki64e [Изпробвал рецептата] |
13 Авг 2011 | |
# 10 sladki64e [Изпробвал рецептата] | Една приятелка ми даде същата рецепта, но сладките се оформят като таралежчета. Голяма радост са за децата. [Изпробвана] | 13 Авг 2011 |
снимки от sladki64e [Изпробвал рецептата] |
12 Авг 2011 | |
снимки от Lovely |
22 Апр 2011 | |
# 9 xekce [Изпробвал рецептата] | Прекрасна рецепта! Бързо, лесно, интересно Направих ги, получиха се много добре, като престоят два-три дни стават още по-вкусни [Изпробвана] | 22 Мар 2011 |
© Информацията в този сайт или части от нея не могат да бъдат използвани без изричното съгласие на авторите.